Nu när Ryanair fällts för sexistisk reklam (inga sanktioner, bara symbolisk smäll på fingarna) kallar de ERK för glädjedödare. Flygbolaget påstår att de försvarar kvinnors rätt att vara lättklädda.
Ha! Har den någonsin behövt försvaras?
Jag måste skriva det igen: De försvarar kvinnors rätt att vara lättklädda.
Jag måste ha missat något här, trodde Ryanairs uppdrag var att flyga flygplan, och inte att bilda opinion. Dessutom är kopplingen så oerhört tydlig mellan rubriken "Hetaste skolstartspriserna" och tjejen i "sexig" skoluniform. (Vem fan tänder skoluniform förresten?) De gör en reklamklassiker: Släng in en sexig tjej oavsett produkt så är biffen fixad. En strategi som t.o.m. bilbranschen lämnat.
Det är enkelt att se vad Ryanair gör. De försvarar mäns rätt att se kvinnor som objekt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar