26 oktober 2008

Ordination: Slemlösande till alla krogar. Bort med slemproppar och gubbslem!

Jag blir lika förvånad varje gång. Man behöver inte läsa den där Spelet för att förstå vissa killars taktik. Men jag tvivlar på att de egentligen vill ligga. Tror det handlar mer om att de kan röra vid mig, så varför låta bli? Som en unge som ritar med kritor på tapeten. Eller fjortisen som ristar in sitt namn i bordet: "Chrille was here". Okej om det är en kille jag pratat med. Eller dansat med. Eller känner. Då är det väl helt okej med ett försök som leder till ett nej eller ett ja.

Men den där killen som jag aldrig sett, inte vet ett skit om, inte snackat med, inte haft ögonkontakt med, inte ens visste att han existerade tills han fick för sig att smyga upp sin hand till (i bästa fall) min svank. Hur tänker han? Vad väntar han sig? Och varför finns det en sån kille på varje jävla uteställe?

Herr Slempropp: Jag tänker inte anpassa mitt liv efter dig. Jag tänker inte sluta gå ut och stanna hemma och kolla på Anna Skipper. Jag tänker dansa som vanligt, bli arg och ledsen som vanligt, ta bort din hand som vanligt. Och slutar du inte där finns det fyra punkter där du knappast vill ha min beröring: Ögon, strupe, skrev och knän.

Inga kommentarer: