19 augusti 2010

Hallååå valeeet!

Jag vill bli antastad av ett gäng politiker, få kristdemokratiska flygblad med trams i handen, höra torgtal med obligatorisk rundgång, äta en folkpartietkaramell. Jag vill höra alla partier låtsas att de är feminister och bryr sig om miljön. Jag vill se högern och vänstern bråka om vem som är det riktiga Arbetarepartiet. Jag vill se torg översållade med fula friggebodar och ballonger, massor av ballonger! Jag vill att de unga naiva aktivisternas händer ska täckas av eksem från för mycket tapetklister. Är det för mycket begärt?

Sedan ska jag rösta precis som sist. För som Bridget Jones säger:
"The point is you are meant to vote for the principle of the thing, not the itsy-bitsy detail about this percent and that percent. It's perfectly obvious that Labour stands for the principle of sharing, kindness, gays, singles mothers and Nelson Mandela as opposed to braying bossy men having affairs with everyone shag shag shag left right and centre and going to the Ritz in Paris then telling all the presenters off on the Today programme."

Inga kommentarer: