08 maj 2008

Män med ord

Värmlands (Sveriges? Världens?) bästa krönikör släppte en bok för några dagar sedan. Ett lantismanifest vid namn Picasso valde också Kristinehamn. Väldigt roligt att han sa "Om man gillar Erlend Loe, Nick Hornby och Jonas Gardell hoppas jag att man hittar något även hos mig" (VF). De är tre av mina absoluta favoriter.

Nu kommer också Erlend Loe med en ny bok: Gör vad du vill. VF:s recensent Jonas Brefält skriver att det är den bästa sedan Naiv Super. Låter lovande.

Och så var det ju Bengt Sjöbergs bok. Den måste jag läsa. Nu.

Synd bara att alla mina fina pengar måste gå till Expert. Som har undersökt min dator utan att fixa den. De ringde mig häromdagen och bad att jag skulle hämta den, "för vi vill inte ha den här längre". Nähä, men ta då datorn och stoppa upp där solen aldrig skiner. Sedan kan du och alla andra Expert-anställda begå gemensam harakiri, tycker jag.
Kanske är min ilska inte riktigt proportionerlig. Men så mycket krångel som jag haft med Experts datorsupport... Usch. Hädanefter håller jag mig till Duktiga Svågerns datorsupport, och därmed basta.

Inga kommentarer: