27 februari 2009

Trött trött trött

Klirr klirr, låter det från kassarna hos de jag möter. Jag är inte det minsta intresserad av att delta i klirriklirrandet idag. Jag går hem och kollar på Så ska det låta istället. Och det är förjävla bra. Brolle, vilken kille.

Hela veckan har jag tänkt raka benen, så jag kan ha kjol.
Men jag orkar inte.
På den nivån är det.

Glömde jag säga att jag har det hemskt och fantastiskt och underbart? Att tiden i Värmland stått still och rusat fram även utan mig?

Vill blogga. Om journalistik och gammelmedia och etik och viktiga saker. Dessutom om en vidrig present jag fått på ett vidrigt sätt.

Men ännu mer vill jag sova. På fönsterbrädet står ljusen tända, på nattduksbordet ligger veckans Fokus, i sängen lockar pösigt täcke. Imorgon åker Fröken Framförhållning till storstaden.

Godnatt.

Inga kommentarer: