08 december 2008

Ambitiösa flickor skriver hemtenta

Det var en ynklig version av mig som kravlade sig upp när väckarklockan ringde 06:16. Det var en ynklig version av Baby som släpade sig ner för att öppna åt mig klockan 07:08. På schemat stod te och smörgås tills hemtentan skulle dra igång klockan 08:00. Klockan 08:06 var den ännu inte uppe. Det visade sig att den skulle börja först klockan tio. Aj aj.

Men Bruce Almighty är inte heller fel sätt att ladda upp inför tenta. Sedan svarade vi på alla frågor så duktigt så, kokade potatissoppa istället för att köpa pizza, befriade mina anteckningar från sin fångenskap och städade julfirarlokalen så det stod härliga till. Men dagens höjdpunkt var ändå när jag låg i Babys soffa, inrullad i ett jättetäcke, och halvsov medan jag hörde hennes klapprande på tangenterna. Det är sinnesfrid på högsta nivå.

Inga kommentarer: