19 januari 2008

Rosa revolution

Jag tycker inte att någon tidigare hindrat mig från att leva som jag själv vill. Ändå känner jag plötsligt en berusande frihet. Det är något med en ny stad och ett nytt liv som fått mig att inse att jag förut varit tjejen som köper hela paketet. Livsstilspaketet. Jag har varit full av föreställningar om hur jag borde vara. Jag har varit pretentiös och trångsynt.

Nu provar jag att släppa alla mallar. Amerikanska gråtfilmer, idolomröstning, rosarandiga strumpor, dansa på krogen. Sådant jag trodde att jag föraktade eller inte var kapabel till finner sin väg in i mitt liv. Och jag älskar det!

Jag är fortfarande samma människa. Jag byter inte ut de danska filmerna mot amerikanska. Jag slutar inte vara språknörd. Jag tycker fortfarande om att läsa och gå på museum.

Jag kompletterar bara. Och det är härligt.


Rosa dalahäst från Grannas A. Olssons Hemslöjd AB. Mekka för dalahästfantaster.

Inga kommentarer: