23 januari 2008

Dubbat

Nya programmet Dubbat tog nyss slut. Jag är jävligt entusiastisk över idén, eftersom vi ofta hemma tänkt ut intressanta dubbningar till filmer, fel musik till actionscener och så vidare. Tänk fågeldansen till den sista knivscenen i V for Vendetta. För att inte tala om alla Sagan om ringen-parodier som cirkulerar på youtube, där Sagan om saftkalaset är i en klass för sig.

Men... Dubbat pendlar lite för mycket mellan buskis och fräckis för min smak. Jag tröttnar när humor antingen måste vara tandlös eller sexfixerad. Rikigt konstigt är att män dubbar alla sorters figurer medan kvinnor BARA kan dubba kvinnor. Men jag ska ge dem en chans att växa in i programmet, jag förstår ju att det inte är lätt. Och ibland faller allt på plats och det blir fantastiskt. Linus Wahlgren förvånar mig och Mikael Tornving är lika bra som alltid. Synd då att jag har så svårt för Hans Rosenfeldt...

En annan som ska få en chans till är Stina, jag hoppas innerligt att hon briljerar i nästa Debatt.

Inga kommentarer: