22 januari 2009

EXTRA EXTRA

8.10 går pulsen upp, ögonen tåras och jag mår illa. Körläraren pratar med mig. Jag blundar, nickar, sväljer. "Hur känns det?" säger han och jag svarar "Dåligt".

8.50 kliver körprövaren ur bilen och går därifrån. I handen har jag en lapp. Tårarna rinner.

TACK Fredrik på M Trafikskola, en pärla full av tålamod, humor, lugn, pepp, ärlighet och med ett skratt som Kenny Starfighter. Jag kommer sakna eftermiddagarna i bilen, solnedgångarna över Nedansjö och kaoset i Birsta. Och knackandet på högerrutan! TACK Systern och Svågern och Fadern som skänkt och lånat ut pengar. TACK alla som sagt grattis. TACK Frank Sinatra som sjöng My way för mig imorse. TACK gud för att det är så roligt att köra bil. Och TACK till mig själv för att jag är en jävel på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis! en mycket bra blogg har du också.

tioli sa...

Tack! Tycker vem? Anonyma kommentarer gör mig så nyyyfiken. Nu fick jag lite extra solljus i magen.