07 januari 2009

Blääää

Nackdelen med föräldrar som jobbar inom vården är deras mycket odramatiska attityd till kroppsfunktioner. Mitt senaste besök hos fadern lät ungefär så här:

”Oj, vilken dag jag haft på jobbet. Vi har en som bara bajsar och spyr hela tiden. Det blir besvärligt när han inte kan sitta på toa eller spy i en hink, utan bajsar och spyr direkt på golvet. Och en annan hade spyor i håret, som jag fick tvätta. Några kollegor är smittade men jag har bajsat normalt, har ingen diarré. Jag mår illa och har haft en hink bredvid sängen, men inte spytt. Fast jag är lite gasig… En annan gång blev jag smittad av någon alkis som ville ta mig i hand. Sen när jag kom hem mådde jag illa och sket som vatten med klumpar i. Nej, nu måste jag gå och släppa ut lite gas…”

Det fascinerande är att han inte ens gör det för att retas.

Inga kommentarer: