07 februari 2008

Jonas och Mona

Zappade mellan Antikrundan och Gaygalan för att få en glimt av Jonas, the one and only. Alltid när jag ser sånt där blir jag lite längtansfull. HBT-världen verkar ha så stark gemenskap och glädje. Det är inte så att de alla är lika. Men det känns som att de lagt ner mycket tid och energi på att definiera sig själva, och kommit ut på andra sidan med inställningen "Fuck you, jag tänker leva mitt liv precis som jag vill". Respekten för sig själv och andra verkar så stark.

Nu ska jag sluta vara gaywannabe. Det jag egentligen skulle skriva var: Gaygalan - vilken klippning! Finns det inget pris för bäst klippta tv-program? Filippa Reinfeldt kommer in på scenen - och KLIPP till Mona Sahlins min. Underbart!

(Jonas dök ju också upp tillslut och pratade fint om för korta snören)

Inga kommentarer: