05 juli 2010

Reinfeldt måste vara försiktig när han hoppar studsmatta

Världens tråkigaste dag på jobbet igår. Att jobba 12 timmar är inga problem, om man får göra något. Men jag hade inga jobb på lager, inget att förbereda inför veckan, så från två till tio satt jag av tiden. Ringde då och då till vakthavande. Som satt och msn:ade. Pling pling, lät det i bakgrunden.

Därmed hann jag scanna de andra medierna ett antal gånger. Och om jag ser Reinfeldts nuna lova "Det blir inga skattesänkningar" en gång till stoppar jag huvudet i toaletten.

Fylldes plötsligt av ett sådant förakt för det vi håller på med. Det var plågsamt att se hur samma samma samma saker valsade runt i varenda tidning hela kvällen. Samma samma samma saker toppade alla sidor.

Och så kom TT-texten om hur farligt det är att hoppa studsmatta. Samma nyhet som förra sommaren, och sommaren innan dess. Olyckorna ökar, låt inte barnen hoppa för många på en gång och så vidare. Allt det där vi redan vet. Årets tillskott var väl kanske tipset att gräva ner studsmattan så den hamnar i höjd med marken. Hihi.

Och alla alla alla tog in den. Alla alla alla ville berätta att man kan slå sig när man hoppar studsmatta.

Inga kommentarer: