17 juli 2010

Första döden

Hon dog idag. Jag kände henne inte, men dog gjorde hon. Och skrev gjorde jag. Satt och sa "fan fan fan" men lade duktigt ut grejen på webben innan konkurrenten. Min första död på jobbet. Reportern som ändå var ute och åkte tog olycksplatsen och pratade med vittnen. Jag ringde, ringde, ringde. Sökte ålder och orsak och förlopp. Och vi pratade inte om det, för på något sätt var det ändå en vanlig dag på jobbet. Han sa "Vad vet du mer?" och jag sa "Vad bra din text blev" och det var det. Att döden är vidrig behöver liksom inte sägas. Inre befälet och jag småpratade och han berömde mig för att min text var korrekt. Så var med den saken, och imorgon är det en artonåring som inte slår upp ögonen till ännu en semesterdag. För att hon hade lust att bada.

Inga kommentarer: