23 september 2008

Lägesrapport

Jag bläddrar i pärmar hos riksdagen. Ringer folk som inte svarar. Ser en man spela på kristallglas i gamla stan. Jag står i köket och ser två luftballonger segla fram över söder.

Jag sover i ultimata idyllfamiljens dubbelsäng. Hela idyllfamiljen ser Idol, modern trugar bullar och fadern öppnar en påse Frasses. De diskuterar "Visst är hon fyra, deras flicka?" "Nej nej, hon är två" "Tre är det hon är, hon fyllde tre i våras".

Jag lyssnar på turturduvors telefonsamtal hela natten och blir väckt klockan åtta för att se på Grease. Har Heroes-avgiftning.

Jag promenerar 1,5 timme och Pinks stegräknare påstår att det är nästan en kilometer. Vi pratar familj, både blodsband och sundsvallsband. Vi äter jättemuffins från Muffinsfabriken. Jag är omoralisk och plankar på tunnelbanan.

Jag kommer fram till att stockholmare i bil inte alls har bråttom. De vill bara döda oss, helt enkelt.

Inga kommentarer: