26 januari 2011

Och därför är jag glad åt mina fötter

Kom att tänka på en fråga som dyker upp då och då i min bekantskapskrets: Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?

Kan inte komma på vad jag skulle välja. Mina ögon är vackert mönstrade. Jag är tacksam för mitt hår, så tjockt att det går att klippa och fixa på många olika sätt, och dessutom har jag att ta av om det börjar falla av när jag blir gammal. Trots en del tjafs med mig själv så trivs jag i en kropp med tydliga kontraster mellan höfter och midja. Mina fylliga läppar gillar jag skarpt, och mina kindben. Jag är helt enkelt nöjd med en massa saker.

Ha, SÅ förväntas man ju inte känna. Alldeles Mora Träsk-igt:

Mina fötter, så bra att jag kan gå på mina fötter
Sen sätter jag mig ner när jag blir trötter
Och vilar och masserar mina fötter

Mina fötter, dom står på marken men dom saknar rötter
Med tårna kan jag plocka upp små nötter
Och därför är jag glad åt mina fötter

Mina händer, så bra att jag kan ta med mina händer
Dom kastar brödet när jag matar änder
Sen vinkar jag till dig med mina händer

Mina händer, dom håller borsten när jag borstar tänder
Och känner när jag går i mörka gränder
Jag klappar dig på kind med mina händer

Mina öron, så bra jag hör med mina båda öron
Jag hör att någon står och käkar päron
Det smaskar och det hörs i mina öron

Mina ögon, så bra att jag kan se med mina ögon
För blundar jag då kan jag inte se nån
Därför är jag glad åt mina ögon

(Här och här skrev jag också om kroppen)

Inga kommentarer: