30 januari 2011

När oväsentligheter ställer sig i förgrunden

Fest igår. Lyckat. Idag märklig känslostorm över gårdagens urringning. Som ser bra ut när man tar på sig klänningen, men sedan börjar glida omkring. Bröstiga bilder på facebook.

Förvånas över mig själv. Det är väl en värdslig sak. Om det enda man ångrar efter en utekväll är avsaknaden av en säkerhetsnål ligger man i lä.

Kan inte riktigt sätta ord på vad jag nojar över. Att det såg billigt, slampigt, pinsamt, misslyckat, desperat, fult ut? Känslan av att ha gjort bort sig? Förstärkt av den där svajiga dagen-efter-förnimmelsen av att inte ha haft kontroll... Är det någon sorts heder jag oroar mig för?

Men herregud människa. Vilket navelskådande. Misslyckade klädval sker. Bröst finns, bland annat på mig, ibland syns de. Shit happens. Att jag skulle ha så mycket 1800-tal i mig anade jag inte.

Inga kommentarer: