26 oktober 2009

Mitt liv som vitaminvägrare

Hela mitt liv har jag varit påpassad av naturmedicinlobbyn. Det har varit rysk rot och chisandra och johannesört och B-vitamin och zink och D-vitamin och echinacea och hela pepparkorn och aloe vera och linfröolja och magnesium och järn och selen och kalcium.

I min familj kan man på allvar säga "Jag har bråkat med X, men det berodde på att X har B-vitaminbrist" eller "Y är deprimerad, det är för att Y har fel på ämnesomsättningen".

Den här omfattande lobbyverksamheten har skapat en enda sak: motreaktion.

Mitt livs mission är att gå genom livet glad och frisk på en diet av skräpmat och E-nummer, utan kosttillskott.

Som den värsta treåring sitter jag i mörker och vintertid och allmän seghet och tänker: Här ska fanimej inte ätas några multivitaminer. Och hör sen.

Inga kommentarer: