16 augusti 2008

Villkorslös lojalitet

Sverker har en svår tid i min bekantskapskrets. Hans skjutjärnsjournalistik är ute. Folk tycker att hans gåpåiga stil gör honom mindre trovärdig och skapar sympati för offret. I princip kan jag hålla med, jag tror också att lugna Sawatskymetoden är melodin. Men jag sviker aldrig Sverker.

Sverker är trovärdigheten personifierad. För mig behöver Sverker aldrig presentera fakta eller research. Säger han att något är illa, så är det illa. När Sverker morrar ”Ska det vara på det här viset?” morrar jag med. Hur skulle jag kunna tycka synd om offret, som ju är ondskan själv? Stora starka gubbar vill lura och vilseleda oss vanliga människor. Om inte Sverker fanns skulle de lyckas. Men Sverker rider till sanningens och rättvisans försvar.

Så ser min världsbild ut, det går inte att göra något åt. Jag kommer alltid att vara Sverker trogen. Och jag älskar reklamen där han är stålmannen… Så Sverker, om det känns tufft någon gång, kom ihåg detta:
”När hela världen säger nej, jag tror på dig” (Lisa Nilsson)

Inga kommentarer: