09 augusti 2008

”Offrets sambo var misstänkt kvinnas goda man”

Se där en rubrik som kräver tankeverksamhet! Jag läste NWT på bussen till pride, och fastnade för några grejer. I den här artikeln är puffens första mening lättare att förstå: ”Den mördade 63-åringens sambo var sedan 2006 god man till den kvinna som misstänks för mordet.”

Ibland spelar det ingen roll hur korrekt tidningen är, det blir fel ändå. Min okoncentrerade hjärna förvandlar moderaterna från samarbetsvilliga till stöniga. ”M vägrar prata med höyre” läser jag. Men i verkligheten står det ”M pratar vägar med höyre”.

En harmlös artikel om tvestjärtar har ett slut som är desto mer dramatiskt. Det är en fråga till Anticimexmannen:
Vad är det märkligaste djuret som du har stött på?
- Det är mycket stora tropiska spindlar som följt med fruktlådor hit från tropiska länder.”

VA? Just när jag lärt mig att min spindelrädsla är irrationell. Tropiska spindlar låter minsann inte så ofarligt.

Inga kommentarer: