31 augusti 2007

Mayday

Datorn är nere. En undersökning tar 4 veckor och kostar 500. Sen får jag ett kostnadsförslag. Expertsnubben tror att det kan bli 4-5000 kr. Jag köpte datorn för 7000.

Hon som försökte kränga försäkring till mig argumenterade att man så lätt spiller kaffe på datorn. Eller hur... Hon sa inte att det är troligt att transformatorns kontakt bränns sönder efter 1,5 år. Expertsnubben säger att det ändå inte hade gått på garantin (som gick ut efter 1 år).

Så... just nu är jag utlämnad till bibblans datorer. Mycket bloggande lär det inte bli, tur då att jag inte har några läsare =)
(jo en kanske, ska inte osynliggöra dig)

För övrigt är Sundsvall skönt, nästan alla människor verkar lugna och trygga som muminmamman. Solen skiner igen efter massa regn. Jag hittar till de viktigaste ställena, Clas Ohlson och Willys och busstationen. Klippan-soffan är monterad. Billy är på gång. Om en timme börjar nollningen. Gött!

Inga kommentarer: