17 juli 2007

Harry Harry Harry

På lördag kommer den. Den sjunde och sista boken om Harry Potter. Upplösningen. Den sista striden.

ÅHH, HUR SKA DET GÅ?

Jepp, jag är en av alla de mainstreammänniskor som älskar Harry Potter. Hade riktigt svårt att ta mig igenom den femte boken pga det dåliga dåliga språket, men då gick jag över till originalspråket och blev fast igen.

Och på lördag är det alltså dags. Harry, som jag följt sedan jag var 12, kommer snart inte att vara med mig mer. Och JK Rowling har tydligt visat att hon kan ha ihjäl vem som helst utan att bry sig om förtvivlade läsare. Det är storyn som spelar roll. Det hedrar henne. För visst kändes det snopet hur smärtfritt ringen förstördes i Tolkiens fantasy. Varför dog inte Frodo i Mordor?

Nu är det uppladdning som gäller. Den senaste veckan har jag sett film nr 3 och 4 (nej de gör inte böckerna rättvisa men är väldigt bra om man tar dem för vad de är) och läst bok nr 5 och 6. Nu ska jag på bio och se Fenixorden. Förväntansfull över professor Umbridge, Sankt Mungos och Mysterieavdelningen...

Inga kommentarer: