12 april 2011

Dag 5 – En låt som påminner mig om någon

Jag hade en kollega som gjorde ett första intryck av att vara en sådan där genomgod människa. Han verkade så snäll och mild, och det menar jag på ett fint sätt, men lite blyg. Alltid med vänliga ögon. Vi lärde inte känna varann bra, eftersom jag kan vara rätt mild och blyg själv och nästan behöver att människor attackerar mig för att jag ska lära känna dem. Jag kan ju inte ha frågat mycket om hans liv. För när han dök upp i ett youtubeklipp som gästartist till Säkert var det en fullständig överraskning. Min ”blyga” kollega spelar i en massa band. Och det finns det gubevars många som gör, men jag menar band som ger ut skivor och har spelningar och allt det där. Nu lyssnar jag på deras låtar och tänker att jag får jobba på min människokännedom.

Plötsligt händer det inte med Vapnet.

Inga kommentarer: