23 mars 2010

På väg till frisören

Varje gång jag ska klippa mig måste jag låtsas vara coolare än jag är. Annars får jag inte den frisyr jag vill ha. Om jag säger som det är, att ibland orkar jag inte ha klägg i håret utan låter det bara ligga, så klipper de en tantfrisyr.

Därför:
- Tvätta håret och använda mitt dyra vax, och större mängd än jag vanligtvis använder.
- Smörja in mig med mitt nya Satsuma body butter, så jag får en distinkt citrusdoft.
- Använda dyra skinnstövlarna trots vätan, inte några praktiska vinterstövlar.
- Noga välja resten av kläderna. Idag blir det systerns skitsnygga breda skärp till en grönranidg T-shirtklänning. Och min lysröda vårjacka.

Naturligtvis borde jag sminka mig också. Mycket kajal. Men. Ett kort urval av saker jag tycker är roligare än att sminka mig:
- Sopsortera.
- Skura ugnen.
- Läsa grammatik.

Så det blir det inget med. Jag är redo. Låt oss hoppas att det duger.

1 kommentar:

Kiwi sa...

Humor! Som att städa innan städersk ... personen (för att vara pk) kommer.