13 september 2009

Chockbeskedet: Alla har inte facebook

Jag är inte den hippaste internetanvändaren. Bloggar, youtube, facebook, msn och pirate bay är naturliga delar av min vardag. Men jag är ganska osynlig och kommenterar sällan. Ingår inte i något stort socialt kompisgäng på nätet. Twitter förstår jag mig inte på. Jaiku vet jag inte vad det är. Spel, forum och bilddagboken är ointressanta för mig. Utom väldigt specifika flashbacktrådar om till exempel Urban exploration.

I den mediavärld jag lever känner jag mig alltid efter. Bland mina jämnåriga vänner är det två som inte har facebook. Min handledare på praktiken pausade vårt möte för att han var tvungen att twittra. På den nivån är det.

Det är lätt att tro det är här världen. Att de här mediamänniskorna är representativa för hela mänskligheten. Tills jag ser de här intervjuerna. (Titta! Särskilt på den första. Jo, titta nu!)

Unga om sociala medier del 1
Unga om sociala medier del 2
Unga om sociala medier del 3
Unga om sociala medier del 4

Jag är fortfarande i chock.

Inga kommentarer: