03 oktober 2007

SVT:s gynekolog

SVT:s "stora" satsning Andra Avenyn verkar det ju inte bli något av. Jag har troget sett varenda avsnitt för att se om jag blir intresserad. Det blir jag inte. Jag struntar i om de inblandade slår ihjäl varandra eller rymmer hemifrån eller blir våldtagna.

Gynekologen i Askim däremot!
En så tragisk samling människor, och ändå sitter jag och skrattar. Den serien blir för mig vad Six Feet Under aldrig lyckades bli.

Siv låser in sig i sovrummet och vägrar prata med Sture som smittat henne med klamydia. "Jag tycker du är äcklig". Men när han frågar var potatisen finns måste hon såklart svara.

Louise har klätt upp sig i raffset och försöker förföra Henning. Som säger "Jag tycker du är fin som du är".

Henning väntar på Louise med leverpastejsmörgåsar. Gurkan har han skurit som hjärtan.

Men det bästa av allt:
Siv ska gå och lägga sig. Under dagen har hon fått veta att hon har klamydia och att hennes make Sture har knullat med guiden på Mårbacka. På sängen har Sture lagt ett paket. En försoningsgåva. Det är en alladinask.

Inga kommentarer: