30 oktober 2007

och

Och idag är himlen klarblå och solen speglar sig i fönsterrutorna på andra sidan sjön. Kassörskan på ica log åt mig och lektionen blev inställd och tidningen journalisten väntade i brevlådan.

Och jag fick paket på posten, med söt mössa och sjal och benvärmare i sammma färg. Min mor såklart. Hon vet att jag aldrig skulle lägga särskilt mycket pengar på varma kläder. Typiskt bara att hon fortfarande inte kan skilja på grönt och petrolblått =)

Och min bror och jag pratade i telefon. Han berättade för mig om Transformers. I början var det ganska intressant. Men så fortsatte det. Och fortsatte. Och fortsatte. En flod av transformersinformation sköljde över mig och min hjärna hann inte med alls. Det finns sex filmer och några är goda och några är onda och tredje filmen är bäst men tre filmer har han inte sett än och första filmen är sämst för det är för lite krig i den men i tredje filmen är det mycket PANG och SWOOOSCH men inte bara och en del har röda märken och en del har rosa och en fågel som heter något med laser kan förvandla sig till en låda och en annan kan bli en scooter eller kanske en lastbil och det finns en ledare för de goda och det finns någon som heter något som låter som svett och i den tredje filmen kommer det en helt ny och...

Oj. Är alla sjuåringar så här? Var jag så här? Tur att det går över...

Inga kommentarer: