07 maj 2009

Pendlandets fram- och baksidor

Sadeln på min rosa fara (cykel) är förbluffande smal. Därför har mina pendlarmil fått följder. Jag har fått skavsår. I rumpan.

Allmänintresset för detta är ungefär minus tre. Ändå kan jag inte låta bli att skriva det. Jag tycker att det är fantastiskt skoj. Skavsår i rumpan, jag har väl aldrig hört på maken. Kanske är det så här det känns att ha för mycket analsex?

När jag får sår, då kan jag inte få några respektingivande sådana. Ingen blåtira för att jag blivit påhoppad av nassar, inga skrapsår av hårt arbete eller brännskador efter briljans i köket. Nej, det här är vad jag får.

Nåja. Hellre lite skavsår än en spjutspets upp i underlivet som de flesta andra sadlar erbjuder. Jag älskar min rosa fara ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du slog mig faktist inte som en rosa cyklist, hade jag fått gissa så hade jag nog sagt en svart cyklist.

I min cykeltidning är Rumpräddaren den vanligaste annonsen just nu.

tioli sa...

Ärligt talat slog jag inte mig själv som en rosa cyklist heller. Köpte cykeln i måndags, på Brillianten där det fanns kanske fem cyklar att välja på. Plötsligt kände jag att "Ja, jävlar, ska jag inte ha en rosa?". Man kan säga att tillfället gjorde cyklisten ;) Det är kul att utvecklas...

Men du måste ju vara en riktig proffscyklist, som läser cykeltidning och allt. Vad har du själv för färg?