05 mars 2009

2010 var ett fantastiskt år

Idag fick jag ett skojigt pressmeddelande. Där står bland annat:

"Av det mycket stora intresset, under öppningen att döma..."

"Hittills har vi haft en fantastisk premiärdag som överträffat alla förväntningar. Intresset och mottagandet för butiken har varit mycket stort. Även från värmlänningar..."

Att det är lite kackig svenska kan jag ha överseende med. Något ska väl journalisterna göra också. Grejen är att jag fick pressmeddelandet i min hand några timmar INNAN nämnda butik öppnade. Det är första gången det händer mig att någon kommenterar en invigning innan invigningen ens skett. Kanske är det vanligt i pressmeddelandedjungeln...

För övrigt kan dagen sammanfattas med: BIL BIL BIL. Idag körde jag bil själv för första gången. Kändes större än körkortet. Jag var nervös som fan, benen skakade och pulsen gick upp. Och jag vet ju att det är när nervositeten slår till som jag blir farlig i trafiken. Därför sjöng jag för mig själv hela vägen, "När det våras i bland bergen, får jag komma till dig då?" "Love is all that I can give to you" osv. Funkade fint för att hålla mig lugn och lagom fokuserad. Radio fanns inte ens i bilen, så vad gör man? Så länge som jag och alla mina medtrafikanter är vid liv är jag nöjd.

Inga kommentarer: